Marketing skierowany do odpowiednio wyselekcjonowanej grupy klientów może przynieść firmie duże korzyści, które spotęgują się zwłaszcza, gdy spojrzy się na skalę (zasięg) przedsięwzięcia. Zakładając, że średnio poziom odpowiedzi na akcje mailingową wśród odpowiednio dobranych klientów wynosi od 3 do 8%, można łatwo obliczyć, że wysyłając listy do 10 tysięcy odbiorców, nadawca może liczyć na wykonanie żądanej akcji (np. przejście na witrynę internetową firmy, dokonanie rezerwacji itp.) przez minimum 300 klientów. Oczywiście, aby można mówić o korzyściach jakie będzie miało wykonanie akcji przez klienta trzeba pamiętać, że klient musi być zainteresowany przekazem marketingowym, który do niego jest kierowany oraz musi mieć przede wszystkim zaufanie do marki lub firmy, która przesyła do niego korespondencję. Jest to niezbędny element bez którego nie uda się nic zyskać wysyłając listy reklamowe.

Z kolei jeżeli firma będzie prowadziła akcje mailingowe skierowane do bliżej nie sprecyzowanej grupy odbiorców to może się okazać, że więcej straci niż zyska trafiając na przykład na “czarną listę” nadawców spamu. Dlatego przed rozpoczęciem wysyłania masowej korespondencji należy przygotować list zgodnie z podstawowymi zasadami stosowanymi w e-mail marketingu (krótko, zwięźle i na temat) oraz skierować go tylko i wyłącznie do tych odbiorców, którzy rzeczywiście wyrazili na to zgodę.

Rolą newslettera jest powiadomienie o ofercie i zachęcenie do przejścia na stronę internetową, gdzie klient uzyska szczegółowe informacje na dany temat oraz będzie mógł dokonać kupna produktu lub rezerwacji np. usługi turystycznej. Dlatego nie powinno się rozsyłać obszernych e-maili gdyż z praktyki wynika, że nikt ich nie będzie czytał.

Wybór oprogramowania do mass mailingu nie powinien nastręczać większych problemów. Na początek zwłaszcza dla firm, które nie miały wcześniej styczności z programami do mass mailingu zaleca się zastosowanie prostych programów typu desktop a w miarę zdobywania doświadczenia i wraz ze wzrostem ilości wysyłanych maili można przejść do profesjonalnych systemów e-mail marketingowych. Tylko dzięki rozwiązaniom udostępnianym w modelu ASP będzie można śledzić skuteczność kampanii mailingowych.

Na koniec zaleca się działanie ZAWSZE zgodnie z prawem. W związku z tym, aby nieświadomie go nie łamać każdy nadawca masowej korespondencji na samym wstępie powinien zapoznać się dokładnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawą o ochronie danych osobowych oraz z Netykietą.

Więcej informacji na temat mass mailingu można znaleźć na stronie www.ANOMAIL.pl, z której można pobrać także darmowy program do wysyłki newsletterów i obsługi listy mailingowej (będący częścią pracy doktorskiej autora artykułu) oraz materiały e-learningowe, które przydadzą się firmom chcącym rozpocząć własną przygodę z wysyłką masowej korespondencji.